Finaly here..!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Miranda Roelofs - WaarBenJij.nu Finaly here..!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Miranda Roelofs - WaarBenJij.nu

Finaly here..!!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

18 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Daar zit ik dan vanmorgen in mijn eigen kamertje in het appartement in Suriname..
Een eigen airco, een eigen televisie, een kast die op slot kan en een tweepersoonsbed. Gelukkig heb ik het hier niet slecht voor elkaar voor de komende 4 maanden. Toch voelt het nog steeds heel onwerkelijk dat ik eergisteren ben aangekomen en nu 7.739 km van mijn geliefde thuisfront verwijderd zit! Vandaag de foto’s die ik heb meegenomen van iedereen maar eens aan de muur hangen zodat het toch voelt dat iedereen nog steeds dicht bij mij is.

De heenreis verliep trouwens voorspoeding. Na wat spanning bij het opstijgen kwam ik dan eindelijk na 9 uur en 15 minuten aan in Suriname. Eenmaal daar werden we meteen op de proef gesteld wat betreft ons ‘geduld’ want een uur wachten voordat je eindelijk je koffer mag pakken is voor ons Nederlanders toch lang haha. Eenmaal buiten was mijn eerste indruk vooral dat het landschap totaal anders is dan in Nederland! Geen weiland, geen koeien maar palmbomen en andere tropische verschijningen. Ook het verschil qua temperatuur viel natuurlijk meteen op! heerlijk vond ik het.

Om bij het appartement te komen werden we met z’n 16en vervoerd met een busje waar ook net aan 16 man in paste! Erg komisch was het. Een hobbelige weg en anderhalf uur later stonden we dan toch echt bij ons appartement. Hier werden we opgewacht door een vriendelijke dame welke ons de sleutels gaf en het één en ander uitlegde wat we moesten weten. Zo kwam ook het onderwerp insecten aan bod. My god daar kun je hier niet om heen.. Kikkers, gekko’s, spinnen, ratten, muggen, kakkerlakken en ik heb ze in deze twee dagen allemaal al mogen ontmoeten!! Wel iets waar ik echt wel aan moet wennen aangezien papa normaal al ingeschakeld moet worden voor een simpel hooispinnetje. (slik!).
Toen alles eenmaal uitgelegd was, onze kamers verdeeld waren en wij nog wat gegeten hadden was het tijd om lekker het bed in te kruipen, tijd om lekker te gaan slapen..

Voor de volgende dag, gisteren dus, hadden we met de groep besloten om er eens op uit te trekken om o.a. voor ontbijt te zorgen en het één en ander in te slaan. We zouden allemaal om 9 uur klaar en wel zitten om te vertrekken, uiteindelijk zat iedereen rond 7 uur ’s ochtends al buiten. Het is toch even wennen, die 4 uur tijdsverschil..

Uiteindelijk konden we, nadat we al ontbijt hadden gevonden bij een supermarkt hier 300m van af, beginnen aan ons avontuur in de straten van Suriname. Het was op dat moment nog wat bewolkt en regenachtig.. de temperatuur begon al wel langzaam op te lopen.
Uiteindelijk vonden we naar een hele wandeltocht een winkelcentrum en een Tulip supermarkt waar wij gelukkig wat Nederlandse producten konden inkopen. De zon was inmiddels ook al doorgebroken dus de temperatuur was nog behoorlijk gestegen.

De pannenkoekenmix en koffie werd natuurlijk als eerste ingeslagen.. Bepakt, bezakt en behoorlijk verbrand (oeps) liepen we uiteindelijk met z’n allen terug naar ons appartement.. Een klein detail, we zijn niet een uurtje wezen wandelen, nee, wij hebben er meteen 10km van gemaakt! Eenmaal aangekomen zijn we dus neergeploft en hebben we eerst wat met z’n allen gedronken om bij te komen van deze toch wel vermoeiende tocht.

Verder hebben we gisteren ook weinig meer gedaan.. je merkt toch wel dat je echt even moet wennen aan de warmte. s ’avonds hebben we gezellig met z’n allen gegeten om de dag door te spreken en kwamen de andere 8 meiden die in een groot huis verderop zitten nog even langs om indrukken bij ons op te doen.

Uiteindelijk lag ik rond 11 uur Surinaamse tijd toch echt in bed en was ik ook blij dat ik kon gaan slapen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

16 februari is het dan zover. Dan zal mijn reis richting Zuid Amerika beginnen! van februari tot juni zul je mij niet langer in Nederland spotten maar wél in Suriname. Ik hoop hier de tijd van mijn leven te hebben en naast mijn schoolopdrachten voor mijn opleiding hbo-verpleegkunde (Minor ISD) natuurlijk heel veel te zien van dit prachtige land. && natuurlijk wil ik mijn ervaringen maar al te graag met iedereen delen! Enjoy reading MySurinameExperience! Tot over 4 maanden!

Actief sinds 13 Feb. 2017
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 94783

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 16 Juni 2017

Hello Suriname!

Landen bezocht: